1. jún.
Hrúbka laku na aute
Je hrúbka laku smerodajná? Nie, nie je. Prečo?
- Vozidlo mohlo absolvovať výmenu dielov karosérie, tým pádom môžu byť diely nanovo nalakované na hrúbku podobnú výrobnej vrstve. Prípadne mohol byť vymenený diel za rovnaký, použitý v originál farbe laku.
- Zvýšená hrúbka laku môže znamenať iba malé poškodenie - tieto sú úplne bezpečné a absolútne nemusia súvisieť s haváriou vozidla. Jedná sa napr. o “parkoviskové incidenty”, drobné škrabance alebo vandalizmus. Viac o rôznych poškodeniach viď článok Nie je havarované auto ako havarované auto.
- Hrúbku laku je potrebné merať na viac miestach príslušného dielu karosérie - často býva oprava len lokálna (napr. zatmelená preliačina) a zvyšná časť dielu môže mať hrúbku “v norme”.
- Zlepšovanie sa - stále častejšie sa stretávame s lepšími opravami, najmä u prémiových značiek vozidiel. Lakýrnik zbrúsi pôvodnú vrstvu laku a nalakuje nanovo s hrúbkou laku podobnou pôvodnej “ako z výroby”. Samozrejme, tieto opravy skúsené oko technika odhalí, amatér však nemá šancu. Vo výsledku to môže znamenať, že havária poškodila aj nosné alebo podvozkové časti vozidla, no amatér usúdi, že vonkajšia časť je v poriadku. Tým pádom nemohlo, a ani nedošlo k poškodeniu nosnej časti.
Pri previerkach vozidiel sa bežne stretávame s otázkou či meriame hrúbku laku. Samozrejme, hrúbku laku meriame. Tieto údaje však využívame ako doplnkovú informáciu a rozhodne by to nemala byť nosná časť preverenia akéhokoľvek vozidla.
#nekupujkybel