4. jún.
Prvý telefonát predajcovi vozidla, na čo sa pýtať
Pred telefonátom predajcovi odporúčame podrobne si prejsť zverejnený inzerát a jednotlivé detaily. Prečítajte si naozaj celý inzerát pozorne, pretože častokrát sa to nedeje!
Pri prvom telefonáte treba byť stručný a jednať k veci. V podstate je postačujúcich nasledujúcich 8 otázok, s prípadnými podotázkami:
- Je inzerát na vozidlo XY stále aktuálny?
- Ste priamo vy majiteľom vozidla?
- Vyžaduje vozidlo nejaké opravy? Čo vozidlu chýba do 100% stavu resp. aby bolo ako nové?
Očakávate odpoveď typu - škrabance laku, odreniny, prípadné klepanie podvozku, atď. - Boli na vozidle vykonané nejaké zásadné karosárske alebo mechanické opravy?
4.1. Ak áno - aké?
4.2. Vie majiteľ svoje tvrdenia aj nejako podložiť? (napr. faktúrami, fotodokumentáciou alebo je to viditeľný diel na vozidle)
4.3. Existuje fotodokumenácia “pred” a “po” prípadnej nehode? - Ako dlho vozidlo vlastní a aký je jeho pôvod?
- Je možná diskusia o cene?
- Je vozidlo v súčasnej dobe financované (leasing, úver)?
- Je možné nechať si vozidlo preveriť mechanikom? Časová dostupnosť preverenia.
Pýtať sa predávajúceho na všetky základné veci od farby vozidla, cez motorizáciu, prevodovku, atď. neodporúčame, nakoľko zbytočne strácate čas. V prípade ak Vy predávate vozidlo, tiež nechcete niekomu vysvetľovať fakty, ktoré ste už uviedli do inzerátu. Príliš veľa zbytočných otázok pôsobí “špekulatívne”.
Jasným znakom seriózneho záujmu o kúpu je, že viete čo chcete a idete si za tým. Je vhodné ukázať už počas telefonátu, že sa nechcete len tak ísť pozrieť na auto a “povoziť”, resp. že previerka vozidla nebude strata majiteľovho času.
#nekupujkybel